fbpx
TOOLBOX

Tal med en
Miljøekspert

Carsten Bøg
Afdelingschef
Jan Stormer
Miljøkonsulent
Jette Clausen Poulsen
Miljøkonsulent
Signe Fribo
ESG-rådgiver
Jonas Vinther Pedersen
Miljøkonsulent
Sacha Erhardtsen
ESG-rådgiver

Perspektiv

Mere end 50% af danskerne kender FSC-mærket

Det fortæller Loa Dalgaard Worm, der er strategisk direktør i FSC Danmark. En organisation, som ved, at tillid og transparens er afgørende for danskerne. Og så har hun ros til den danske grafiske branche. Vil du høre den, så lyt med her.

Er videoen ikke synlig? Klik her.


Vi oplever, at danskerne i meget høj grad har taget FSC-mærket og miljømærker i det hele taget til sig. Vi ved, at mellem 50-60% af danskerne kender FSC-mærket. Og rigtig mange af dem – over 80% – forstår, hvad FSC-mærket handler om. Og det er vi rigtig glade for, fordi der er mange miljømærker derude, hvor forbrugerne faktisk ikke helt ved, hvad der står bag, men det gør de med FSC.

Loa Dalgaard Worm, FSC


Det fællesskab man træder ind i som virksomhed, når man bruger FSC-mærket – det er et fællesskab, hvor vi vil en anden verden, hvor vi vil løse klimaproblemerne. Og der vil vi gerne rose den grafiske branche i Danmark for virkelig at have omfavnet FSC-mærket. Mellem 25-30% af dem er allerede FSC-certificeret. De er langt foran rigtig mange andre lande, fortæller Loa Dalgaard Worm og tilføjer:

Det vi mangler nu, det er, at de højere grad får deres kunder til også at få FSC-certificeret deres tryksager. Der findes masser af papir på markedet. Omkring 80% af alt det papir, der er på det danske marked, er i forvejen FSC-certificeret, men alt for lidt af det får logo på. Så vores udfordring til den grafiske branche er – sørg for at fortælle jeres kunder, at de kan få et logo på produktet, så de også kan komme med ind i fællesskabet.